Onze Expertise

Customer Data Platform (CDP)

CDP: de sleutel tot een 360° klantprofiel

Customer Data Platforms (CDP) zijn gespecialiseerde tools die zijn ontworpen om klantgegevens te verzamelen, centraliseren en beheren vanuit verschillende contactpunten en kanalen waarmee je communiceert. Hierdoor krijg je een 360° klantbeeld, terwijl Customer Relationship Management-systemen (CRM) zich voornamelijk richten op verkoopondersteuning.

Voordelen van CDP

CDP’s bieden een 360°-overzicht van klantinteracties, -gedragingen, -voorkeuren en -transacties. Met deze uitgebreide gegevens wordt klantsegmentatie verfijnder. Door verschillende criteria te gebruiken, stellen CDP’s je in staat om je klantenbestand te categoriseren. Dit versterkt gerichte marketing en zorgt voor een meer gepersonaliseerde en boeiende ervaring voor verschillende klantsegmenten. Personalisatie is namelijk een belangrijke factor waar klanten in de huidige markt steeds meer naar op zoek zijn!

Uitdagingen van CDP

Veel bedrijven zijn nog niet bekend met CDP’s en de verschillende typen die beschikbaar zijn, omdat het een nieuwe en opkomende technologie is. De uitdaging ligt in het maken van de juiste keuzes bij een gebrek aan kennis, zoals het bepalen van implementatiestrategieën en het op de juiste manier organiseren van teams.

Want to
work
together?

Wij helpen je bij het kiezen en implementeren van de juiste CDP-tools op de juiste manier. Maar voordat we dat doen, bekijken we eerst of het wel nodig is om een CDP op te zetten.

Heb je al een CRM-systeem in combinatie met een Marketing Automation platform? Voegt een CDP dan nog waarde toe aan jouw bedrijf? Laten we dat samen ontdekken!

See a case about Marketing Automation